Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Up kolej.zdokp.plinfrastrukturastacje Wielkopolska -» stacja Pniewy Szamotulskie Slideshow

baner_kolej-22.jpg

stacja Pniewy Szamotulskie - linia 341


foto z 2008-06-24 i 2008-06-24

- stacja położona w 34.224 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna


infrastruktura:

- w obrębie stacji znajduje sie wieża wodna i parowozownia, które obecnie służy jako magazyn materiałów budowlanych;

- stacja posiada 2 perony z dwoma krawiędziami, 3 tory główne (3, 1 i 2), 3 tory boczne (4, 6 i 8), dodatkowy tor do magazynu oraz tory do parowozowni (obecnie pozostał jeden, który zakończony jest kozłem przed parowozownią);

- w obrębie stacji znajdowały się dwie bocznice (tor nr 10) Młyn i Spichlerz;

- w małej szopce na terenie Młyna stoi lokomotywka LS40-5231;

- po 1999 roku rozebrano nastawnię wykonawczą Pn1;

- na końcu peronu 2 (przy zw 4) oraz przed parowozownią widoczne studnie po żurawiu wodnym;

- na dzień dzisiejszy (2008-06-28) na stacji polikwidowano wszystkie semafory, napędy rozjazdów, pędnie, urządzenia SRK, pozostała jedynie tarcza ToJ;

- w nastawni Pn zlikwidowano również wszystkie urządzenia;

- tor nr 2 częściowo rozebrany;

- stacja i jej dojazdy, szczególnie od strony Międzychodu, mocno zadrzewione;


opis stacji z warunków techniczno-ruchowych:

- ilość peronów/krawędzi: 2/2;

- przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z torów nr 2a, 4a, 5 i 6a we wszystkich kierunkach;

- dla wyjazdu pociągu: pasażerskiego w kierunku Kwilcza z toru 1, 2 i 3, pasażerskiego w kierunku Kaźmierza Wlkp. z toru 1, 2 i 3, towarowego w kierunku Kwilcza z toru 1, 2 i 3, towarowego w kierunku Kaźmierza Wlkp. z toru 1, 2 i 3, oprócz podania sygnału zezwalającego (przez dyżurnego ruchu) na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału: "Nakaz Jazdy" lub pozwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie;


historia linii:

- linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku;

- w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa;

- ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku;

- z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście;

- ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku;

- w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe;

- w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK;


plan stacji:

- plan stacji Pniewy Szamotulskie (większa rozdzielczość)

- dodatkowo satelitarne zdjęcie okolic stacji na stronie Zumi.pl


boczn_mlyn
bocznica Młyn
boczn_spichlerz
bocznica Spichlerz
pniewy_plan
ZDOKP_w30.3_05.17_pniewy_d
2008-06-24.52_pniewy,wyjazd_poznan
2008-06-24.54_pniewy,parowozownia_wieza
2008-06-15.249_pniewy_lokomotywownia
2008-06-15.247_pniewy_lokomotywownia,koziol
2008-06-15.246_pniewy,tor3,zw_x
2008-06-24.50_pniewy,magazyn,budynek
2008-06-24.49_pniewy,magazyn,budynek
Pniewy Szamotulskie, magazyn
2008-06-15.242_pniewy,kier_kazmierz
2008-06-15.239_pniewy,budynek
2008-06-15.241_pniewy,peron1,tor1,sem_B1
2008-06-15.240_pniewy,tor2,sem_C2
2008-06-15.245_pniewy,peron2,tor3
2008-06-15.237_pniewy,budynek
2008-06-15.236_pniewy,budynek
2008-06-15.235_pniewy,nastawnia
remontowana nastawnia
2008-06-15.233_pniewy,peron1,tor1
2008-06-15.232_pniewy,magazyn
2008-06-15.231_pniewy,peron1,tor1
2008-06-24.32_pniewy,tor3,34.3km
2008-06-24.31_pniewy,tor1,zw4
2008-06-24.29_pniewy,tor1,zw4,zuraw
2008-06-24.27_pniewy,tor1,zuraw
2008-06-24.36_pniewy,tor4a,4,rampa
2008-06-24.41_pniewy,tor8,rampa
2008-06-24.26_pniewy,tor4
2008-06-24.22_pniewy,tor6
2008-06-24.24_pniewy,tor1
Pniewy Szamotulskie, tor 1
2008-06-24.25_pniewy,tor3
Pniewy Szamotulskie, tor 2
2008-06-15.229_pniewy,tor3
2008-06-15.228_pniewy,tor1
2008-06-15.227_pniewy
2008-06-15.226_pniewy,tor2
2008-06-15.225_pniewy,tor4
2008-06-24.16_pniewy,tor3,1,2(brak),4,6
2008-06-15.221_pniewy,tor6,8
2008-06-24.46_pniewy,waga,koziol
2008-06-15.210_pniewy
2008-06-24.15_pniewy,tor6
2008-06-15.208_pniewy,,tor2,zw-x
2008-06-15.206_pniewy,tor4
2008-06-15.201_pniewy,tor4
2008-06-24.10_pniewy,tor1-3,semF1_G2
2008-06-15.197_pniewy,zw12,tor1
2008-06-15.196_pniewy,zw12,tor1
2008-06-15.195_pniewy,tor2
Pniewy Szamotulskie, tor 2
2008-06-15.192_pniewy,tor4
2008-06-24.05_pniewy,tor4
2008-06-15.190_pniewy,tor2,sem_E2,34.8km
2008-06-24.07_pniewy,tor2-1semE2,34.8km
2008-06-15.187_pniewy,tor1,34.8km
2008-06-15.186_pniewy,tor1,naprezacz,34.8km
2008-06-15.183_pniewy,tor1i2
2008-06-15.182_pniewy,zw16,34.9km
2008-06-15.181_pniewy,zw16,34.9km
06.2005-11-20.01 pniewy-sem_wj_od_miedzych
2008-06-15.173_pniewy,G1-2_zdemontowany
2008-06-15.174_pniewy,G1-2_zdemontowany
2008-06-15.171_pniewy,kier_pniewy
2008-06-15.168_pniewy,kier_pniewy,35.3km
2008-06-15.170_pniewy,kier_lubosz,ok.35.250km
2008-06-15.166_pniewy,kier_pniewy,35.4km
2008-06-15.165_pniewy,kier_pniewy,35.4km
2008-06-15.162_pniewy,kier_pniewy,35.5km
2008-06-15.164_pniewy,kier_lubosz
2008-06-15.159_pniewy,kier_lubosz,35.5km
2008-06-15.157_pniewy,kier_pniewy
2008-06-15.153_pniewy,kier_pniewy
2008-06-15.156_pniewy,kier_lubosz,35.6
2008-06-15.152_pniewy,kier_lubosz
2008-06-15.151_pniewy,To_x,ok.35.65km
2008-06-15.146_pniewy,To_x,ok.35.65km
2008-06-15.149_pniewy,To_x,ok.35.65km
2008-06-15.148_pniewy,To_x,ok.35.65km
2008-06-15.144_pniewy,kier_pniewy,35.7
2008-06-15.142_pniewy,kier_pniewy,35.7
2008-06-15.141_pniewy,kier_lubosz,35.7

78 zdjęcia       |       strona Dexa       |       symulacja ZDOKP z 1985 r. w programie BAHN       |       Create web photo albums with Jalbum       |       Chameleon skin       |       Pomoc