Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Up kolej.zdokp.plinfrastrukturastacje Wielkopolska -» przystanek Prusim Slideshow

baner_kolej-22.jpg

przystanek Prusim - linia 341


foto z 2008-06-15, 2008-07-05 i 2009-08

- stacja położona w 52.751 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna


infrastruktura:

- w ok. 52.5 km (od strony Pniew Szam.) zdemontowano przejazd (wjazd do firmy Pozbruk);

- od strony nasypu (Pozbruk) był dodatkowy tor (nr2) rozebrany w latach 80-tych, świadczą o tym ślady (szerokość torowiska, zagłębienia po podkładach);

- od strony drogi ładunkowej znajdował się dodatkowy tor ładunkowy (nr3), rozebrany na początku lat 90-tych (chyba 1991), tor rozpoczynał się zwrotnicą zaraz za przejazdem na Łowyń i przed peronem wracał (2 zwrotki) na tor główny, dalej kończył się kozłem oporowym przy magazynie;

- rogarki na przejeździe do Łowynia były obsługiwane z nastawni w budynku, w późniejszym czasie (lata 90-te) przełożone zostały do strażnicy obsługującej drogę krajową;

- na terenie stacji znajduje się budynek stacyjny połączony z magazynem, WC przerobiony na garaż, jest również pralnia i dodatkowy bydynek mieszkalny;


opis stacji z warunków techniczno-ruchowych:

- stacja handlowa (sth);

- ilość peronów/krawędzi: 1/1;

- sprzedaż biletów oraz odprawa przesyłek bagażu tylko w porze dziennej (d);

- przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z toru nr 3a we wszystkich kierunkach;


historia linii:

- linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku;

- w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa;

- ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku;

- z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście;

- ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku;

- w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Międzychód - Skwierzyna zawieszono również przewozy towarowe;


plan stacji:

- plan stacji Prusim (większa rozdzielczość)


prusim_plan
2008-07-05.111_prusim,droga24
2008-07-05.113_prusim,przejazd_rozebrany
2008-07-05.115_prusim,przejazd_rozebrany
2008-07-05.116_prusim,pozbruk_wjazd
Prusim, wjazd do Pozbruku
2008-07-05.114_prusim,przejazd_rozebrany
2008-06-15.019_prusim,widok_kier_kwilcz
2008-06-15.020_prusim,peron
2008-06-15.021_prusim,peron,52.7km
2008-07-05.117_prusim,bud_mieszkalny
Prusim - budynki mieszkalne
2008-06-15.022_prusim,budynek
2008-06-15.023_prusim,magazyn
2008-06-15.025_prusim,budynek
2008-06-15.026_prusim,budynek
2008-06-15.027_prusim,peron
2008-07-05.119_prusim,magazyn
magazyn, rampa, widok od ulicy
2008-07-05.118_prusim,magazyn
2008-06-15.028_prusim,droga_ladunkowa
2008-06-15.018_prusim,budynek
2008-06-15.017_prusim,budynek
2008-06-15.016_prusim,budynek
2008-06-15.014_prusim,widok_kier_miedzychod
2008-06-15.013_prusim-pozbruk
2008-06-15.012_prusim-widok_w_kier_prusimia
2008-06-15.011_prusim-widok_w_kier_miedzych
2009-08-16.81a_prusim
2008-07-05.121_prusim,przejazd_droga92
2008-07-05.122_prusim,przejazd_droga92
2008-07-05.123_prusim,przejazd_droga92
2008-07-05.127_prusim,przejazd_droga92
2008-07-05.124_prusim,przejazd_droga92
2009-08-09.81a_prusim

32 zdjęcia       |       strona Dexa       |       symulacja ZDOKP z 1985 r. w programie BAHN       |       Create web photo albums with Jalbum       |       Chameleon skin       |       Pomoc